עליכם לדעת את סוד העניין של ספרי הקודש ולהכיר את סיפור יצירתם. הידע הזה לא ידוע לבני האדם שלא קיבלו את עבודתו החדשה של אלוהים. הם לא יודעים. אילו תסבירו להם את העניינים המהותיים האלה, הם לא יהיו דקדקנים בנוגע לספרי הקודש. הם בוחנים בדקדוק וללא-הרף את תוכן הנבואות שנישאו: האם המשפט הזה התגשם? האם המשפט ההוא התגשם? קבלתם את הבשורה היא בהתאם לספרי הקודש.
הם מטיפים את הבשורה על פי ספרי הקודש. הם מסתמכים על הטקסט של ספרי הקודש באמונתם באלוהים. אלמלא ספרי הקודש, הם לא היו מאמינים באלוהים. כך הם חיים – בוחנים את ספרי הקודש בדקדוק כזה. בפעם הבאה שהם יבחנו את ספרי הקודש בדקדוק ויבקשו מכם הספרים, תוכלו לומר, "קודם כל, בואו לא ננסה לאמת כל משפט ומשפט. במקום זאת, בואו נתבונן באופן שבה עובדת רוח הקודש. בואו נשווה את עצמנו לאמת כדי להבין אם הנתיב שבו אנחנו צועדים עולה בקנה אחד עם עבודתה של רוח הקודש, ובואו נשתמש בעבודתה של רוח הקודש כדי לבדוק אם הנתיב הזה נכון. באשר לשאלה אם משפט כזה או אחר התגשם, אנחנו, כבני אנוש, לא צריכים להתערב בכך. מוטב שנדבר במקום זאת על עבודתה של רוח הקודש ועל העבודה החדשה ביותר שאלוהים עושה כעת. ספרי הקודש מורכבים מדברי האל שאמרו הנביאים והדברים שכתבו בני אדם שאלוהים השתמש בהם בזמנו. רק אלוהים עצמו יכול להסביר את הדברים האלה, רק רוח הקודש יכולה לחשוף את פירושם של הדברים האלה, ורק אלוהים עצמו יכול לפתוח את שבעת החותמות ואת המגילה. אתם לא אלוהים, וגם אני לא אלוהים, ולכן מי מעז להסביר את דברי האל כאוות נפשו? האם אתם מעזים להסביר את הדברים האלה? אפילו אם הנביאים ירמיהו, יוחנן ואליהו היו כאן, הם לא היו מעזים לעשות זאת, מפני שהם לא השה. רק השה יכול לפתוח את שבעת החותמות ואת המגילה, ואף אחד אחר לא יכול להסביר את דבריו. אני לא מעז לעשות שימוש לא ראוי בשמו של אלוהים, לא כל שכן להסביר את דברי האל. אני יכול רק להיות זה שנשמע לאלוהים. האם אתם אלוהים? אף אחד מברואי האל לא מעז לפתוח את המגילה או להסביר את הדברים האלה, ולכן גם אני לא מעז להסביר אותם. מוטב שגם אתם לא תנסו להסביר אותם. אף אחד מאיתנו לא יכול להסביר אותם. בואו נדבר על עבודתה של רוח הקודש. זה מה שהאדם יכול לעשות. אני מכיר במקצת את עבודתם של יהוה וישוע, אך מכיוון שלא חוויתי את העבודה הזו באופן אישי, אני יכול לדבר עליה רק באופן מצומצם. באשר לפירוש הדברים שאמרו ישעיהו או ישוע בזמנו, אני לא אנסה לספק להם שום הסבר. אני לא חוקר את ספרי הקודש, אלא עוקב אחר העבודה הנוכחית של אלוהים. אתם למעשה מתייחסים לספרי הקודש כאל המגילה הקטנה, אך האין זה נכון שרק השה יכול לפתוח אותה? מלבד השה, מי עוד יכול לעשות זאת? אתם לא השה, ועל אחת כמה וכמה שאני לא מעז לטעון שאני אלוהים עצמו. לכן בואו נימנע מניתוח או בחינה דקדקנית של ספרי הקודש. מוטב לדון בעבודה שעושה רוח הקודש, כלומר בעבודה הנוכחית של אלוהים עצמו. בואו נתבונן בעקרונות ובמהות של עבודתו של אלוהים, ואז נשווה את עצמנו אליהם כדי להבין אם הנתיב שאנחנו צועדים בו היום הוא נכון ומתאים. בואו נתיישר עם כך כאמת המידה שלנו." אם אתם מטיפים את הבשורה, במיוחד בפני אנשי העולם הדתי, עליכם להבין את ספרי הקודש ולהכיר את סוד עניינם על בוריו. אחרת לא תהיו מסוגלים להטיף את הבשורה. לאחר שתזכו בתובנה על התמונה הרחבה, אל תבחנו בדקדקנות את המילים המתות של ספרי הקודש, ודברו רק על עבודתו של אלוהים ועל אמת החיים. אז תהיו מסוגלים לזכות בבני האדם שמחפשים בלב ישר.
עליכם להבין את עבודתו של יהוה, את החוקים שהוא קבע ואת העקרונות שבאמצעותם הוא הנחה את חיי האדם, את תוכן העבודה שהוא עשה בעידן החוק, את המטרה שלשמה הוא קבע את החוקים, את החשיבות של עבודתו בעידן החסד ואת העבודה שאלוהים עושה בעידן האחרון. השלב הראשון הוא העבודה בעידן החוק, השלב השני הוא העבודה בעידן החסד, והשלב השלישי הוא העבודה באחרית הימים. עליכם להבין את השלבים האלה בעבודתו של אלוהים. מהראשית ועד התכלית, יש שלושה שלבים בסך הכל. מה מהותו של כל שלב? כמה שלבים מתבצעים בתוכנית הניהול בת ששת אלפי השנים? איך מתבצע כל שלב, ומדוע כל אחד מתבצע בדרכו שלו? כל אלה שאלות חיוניות! עבודתו של כל עידן היא ייצוגית. איזו עבודה ביצע יהוה? מדוע הוא עשה זאת? מדוע הוא נקרא יהוה? איזו עבודה ביצע ישוע בעידן החסד, וכיצד הוא עשה זאת? אילו היבטים של טבעו של אלוהים מיוצגים על ידי כל שלב בעבודה וכל עידן? אילו היבטים של טבעו מתבטאים בעידן החוק? ובעידן החסד? ובעידן האחרון? השאלות המהותיות האלה הן אלה שעליכם להבין. כל טבעו של אלוהים התגלה דרך תוכנית הניהול בת ששת אלפי השנים. הטבע הזה לא מתגלה רק בעידן החסד, רק בעידן החוק, ואף פחות מכך, בתקופה הזו של אחרית הימים. העבודה שנעשית באחרית הימים מייצגת שיפוט, חרון אף וייסורים. העבודה שנעשית באחרית הימים לא יכולה להחליף את העבודה של עידן החוק או של עידן החסד. יחד עם זאת, שלושת השלבים מתחברים יחד לישות אחת, והם מהווים את כל העבודה שעושה אלוהים אחד. כמובן, ביצוע העבודה הזו נחלק לעידנים שונים. העבודה שנעשית באחרית הימים שמה קץ לכל, העבודה שנעשתה בעידן החוק היא עבודת התחלה, והעבודה שנעשתה בעידן החסד היא עבודת גאולה. באשר לחזונות של העבודה בכל תוכנית הניהול הזו בת ששת אלפי השנים, איש לא יכול לזכות בתובנה או בהבנה לגביהם. החזונות האלה תמיד נותרו בגדר תעלומות. באחרית הימים, נעשית רק העבודה של דבר האל כדי לפתוח את עידן המלכות, אך היא לא מייצגת את כל העידנים. אחרית הימים אינה אלא אחרית הימים ואינה אלא עידן המלכות, שלא מייצגים את עידן החסד או את עידן החוק. אחרית הימים היא רק הזמן שבו כל העבודה של תוכנית הניהול בת ששת אלפי השנים נחשפת בפניכם. זו חשיפת התעלומה. אף אדם לא יכול לחשוף תעלומה כזו. גם אם האדם מבין היטב את ספרי הקודש, הם נותרים מילים בלבד, משום שהאדם לא מבין את מהותם של ספרי הקודש. כשהאדם קורא בספרי הקודש, הוא אולי זוכה באמיתות מסוימות, מסביר מילים מסוימות או מנתח פסוקים וציטוטים מפורסמים. אולם הוא לעולם לא יוכל לחלץ את המשמעות שהמילים האלה מכילות, משום שהאדם רואה רק מילים מתות ולא את התרחשות עבודתם של יהוה וישוע – האדם לא מסוגל לפתור את התעלומה של העבודה הזו. לפיכך, התעלומה של תוכנית הניהול בת ששת אלפי השנים היא התעלומה הגדולה ביותר, הנסתרת ביותר, והאדם כלל לא מסוגל להעלות אותה על דעתו. איש לא יכול להבין ישירות את רצונו של אלוהים, אלא אם הוא עצמו מסביר ונפתח בפני האדם. אחרת, אלה יישארו תמיד חידות עבור האדם ותעלומות חתומות לעולמים. אל תתייחסו לאנשי העולם הדתי. אילולא הסברתי לכם זאת היום, גם אתם לא הייתם מסוגלים להבין זאת. העבודה הזו בת ששת אלפי השנים היא מסתורית יותר מכל הנבואות של הנביאים. זו התעלומה הגדולה ביותר מאז הבריאה, ואף נביא מהעבר מעולם לא הצליח להעלות אותה על דעתו, מכיוון שהתעלומה הזו נפתרת רק בעידן האחרון, ומשום שהיא טרם נחשפה בעבר. אם תבינו את התעלומה הזו ותהיו מסוגלים לקבל אותה במלואה, התעלומה הזו תכבוש את כל בני האדם הדתיים האלה. רק זה החזון הגדול ביותר שהאדם כמה יותר מכל להבין, אך אשר הכי לא ברור לו. כשהייתם בעידן החסד, לא הכרתם את העבודה שעשה ישוע ולא הכרתם את העבודה שעשה יהוה. בני האדם לא הבינו כלל מדוע יהוה קבע חוקים, מדוע הוא דרש מבני האדם לציית לחוקים, ומדוע צריך היה להקים את בית המשפט. על אחת כמה וכמה, בני האדם לא הבינו מדוע אלוהים הוביל את בני ישראל ממצרים אל המדבר ואז אל ארץ כנען. רק בימינו, העניינים האלה מתגלים.
העבודה של אחרית הימים היא השלב האחרון מבין השלושה. זו העבודה של עידן חדש נוסף, והיא לא מייצגת את עבודת הניהול כולה. תוכנית הניהול בת ששת אלפי השנים נחלקת לשלושה שלבים של עבודה. אף אחד מהשלבים לבדו לא יכול לייצג את העבודה של שלושת העידנים, אלא רק חלק אחד מהשלם. השם יהוה לא יכול לייצג את כל טבעו של אלוהים. העובדה שהוא ביצע עבודה בעידן החוק לא מוכיחה שאלוהים יכול להיות אלוהים רק במסגרת החוק. יהוה קבע חוקים לאדם, מסר לו דברות וביקש מהאדם לבנות את בית המקדש ומזבחות. העבודה שהוא עשה מייצגת רק את עידן החוק. העבודה שהוא עשה לא מוכיחה שאלוהים הוא האל שמבקש מהאדם לקיים את החוק, האל שבבית המקדש או האל שנמצא בפני המזבח. לא ניתן לומר זאת. העבודה במסגרת החוק יכולה לייצג רק עידן אחד. לפיכך, אילו אלוהים עשה רק את עבודת עידן החוק, האדם היה מגדיר את אלוהים ואומר, "אלוהים הוא האל שבבית המקדש. כדי לשרת את אלוהים, עלינו ללבוש בגדי כוהנים ולהיכנס לבית המקדש." אילו העבודה בעידן החסד לא הייתה מתבצעת מעולם, ועידן החוק היה נמשך עד עצם היום הזה, האדם לא היה יודע שאלוהים הוא גם רחום ואוהב. אילו העבודה בעידן החוק לא הייתה נעשית, ורק העבודה בעידן החסד הייתה נעשית, האדם היה יודע רק שאלוהים יכול לגאול את האדם ולמחול לו על חטאיו. הוא היה יודע רק שהוא קדוש ותמים, שהוא יכול להקריב את עצמו ולהיצלב למען האדם. האדם היה יודע רק זאת ולא הייתה לו הבנה על כל היתר. אם כן, כל עידן מייצג חלק אחד מטבעו של אלוהים. עידן החוק מייצג היבטים מסוימים, עידן החסד מייצג היבטים מסוימים, והעידן הזה מייצג היבטים מסוימים. טבעו של אלוהים יכול להתגלות במלואו רק דרך השילוב של כל שלושת השלבים. רק כשהאדם יכיר את כל שלושת השלבים, הוא יוכל לקבל אותו באופן מלא. לא ניתן להשמיט אף אחד משלושת השלבים האלה. אתם תראו את טבעו של אלוהים בשלמותו רק לאחר שתכירו את שלושת שלבי העבודה האלה. העובדה שאלוהים השלים את עבודתו בעידן החוק לא מוכיחה שהוא האל שבמסגרת החוק, והעובדה שהוא השלים את עבודת הגאולה שלו לא מראה שאלוהים יגאל את האנושות לעד. כל אלה הן מסקנות שהאדם מסיק. עידן החסד הסתיים, אך לא ניתן לומר שאלוהים שייך רק לצלב ושהצלב מייצג את הישועה של אלוהים. אם אתם אומרים זאת, אתם מגדירים את אלוהים. בשלב הזה, אלוהים עושה בעיקר את העבודה של דבר האל, אך לא ניתן לומר שאלוהים מעולם לא היה רחום כלפי האדם ושהוא הביא לו רק ייסור ושיפוט. העבודה באחרית הימים חושפת את עבודתם של יהוה וישוע ואת כל התעלומות שהאדם לא מבין. הדבר נעשה כדי לגלות את היעד והסוף של האנושות וכדי לסיים את כל עבודת הישועה בקרב האנושות. שלב העבודה הזה באחרית הימים חותם את הכל. יש לחשוף את כל התעלומות שהאדם לא מבין כדי לאפשר לאדם לרכוש תובנות על כך ולזכות בהבנה ברורה בלבו. רק אז ניתן יהיה לחלק את בני האדם על פי סוגם. רק לאחר שתוכנית הניהול בת ששת אלפי השנים תושלם, האדם יבין את כלל טבעו של אלוהים, מפני שאז תוכנית הניהול שלו תגיע אל סופה. עכשיו, לאחר שחוויתם את עבודתו של אלוהים בעידן האחרון, האם אתם יודעים מה טבעו של אלוהים? האם אתם מעזים לומר שאלוהים הוא האל שרק אומר דברים? לא תעזו להסיק את המסקנה הזו. יש כאלה שאומרים שאלוהים הוא האל שפותח תעלומות, שאלוהים הוא השה וזה שפותח את שבעת החותמות. איש לא מעז להסיק את המסקנה הזו. ויש גם כאלה שאומרים שאלוהים הוא ההתגלמות כבשר ודם. זה עדיין לא נכון. יש כאלה שאומרים שאלוהים בהתגלמותו רק אומר דברים ולא עושה אותות ומופתים. עוד פחות מכך הייתם מעזים לדבר כך, מכיוון שישוע התגלם כבשר ודם ועשה אותות ומופתים, ולכן אתם לא מעזים להגדיר את אלוהים בקלות דעת. כל העבודה שנעשתה לכל אורך תוכנית הניהול בת ששת אלפי השנים באה על סופה רק כעת. רק לאחר שכל העבודה הזו תיחשף לעיני האדם ותתבצע בקרב בני האדם, הם יכירו את כל טבעו של אלוהים, את הדברים ששייכים לו ואת הווייתו. כשהעבודה של השלב הזה תושלם במלואה, כל התעלומות שהאדם לא מבין ייחשפו, כל האמיתות שלא היו מובנות קודם לכן יתבררו, ויסופר לאנושות על דרכה ויעדיה בעתיד. זו כל העבודה שצריכה להיעשות בשלב הזה. על אף שהנתיב שהאדם צועד בו היום הוא גם הנתיב של הצלב ושל הסבל, הדברים שהאדם של היום מנהיג, אוכל, שותה ונהנה מהם שונים מאוד מהדברים שהאדם עשה תחת החוק ובעידן החסד. מה שנדרש מהאדם כיום לא דומה למה שנדרש בעבר ודומה עוד פחות מכך למה שנדרש ממנו בעידן החוק. ומה נדרש מהאדם במסגרת החוק, כשהעבודה נעשתה בישראל? בני האדם נדרשו רק לשמור את השבת ואת החוקים של יהוה. לאיש אסור היה לעבוד בשבת או להפר את החוקים של יהוה. אך אין זה כך כעת. בשבת בני האדם עובדים, נאספים ומתפללים כרגיל, ולא מוטלת שום הגבלה. על בני האדם בעידן החסד היה להיטבל. זאת ועוד, הם נדרשו לצום, לבצוע לחם, לשתות יין, לכסות את ראשיהם ולרחוץ את רגליהם. כעת הכללים האלו מבוטלים ונדרשות מהאדם דרישות רבות יותר, מפני שעבודתו של אלוהים מעמיקה בהתמדה והיווכחותו של האדם מגיעה לגבהים חדשים. בעבר, ישוע הניח את ידיו על האדם והתפלל, אך כעת, לאחר שהכל נאמר, מה התועלת בהנחת ידיים? מילים לבדן יכולות להשיג תוצאות. כשישוע הניח את ידיו על האדם בעבר, הוא עשה זאת כדי לברך את האדם ולרפא אותו. כך רוח הקודש עבדה באותה עת, אך לא כך הדבר כעת. כעת רוח הקודש משתמשת במילים בעבודתה כדי להשיג תוצאות. אלוהים הבהיר לכם את דבריו, ועליכם רק להנהיג אותם. דבריו הם רצונו והם מראים את העבודה שהוא יעשה. באמצעות דבריו, אתם יכולים להבין את רצונו ואת מה שהוא מבקש מכם להשיג. אתם רק מנהיגים את דבריו ישירות ללא צורך בהנחת ידיים. יש כאלה שיאמרו, "הנח עליי את ידיך! הנח עליי את ידיך כדי שאוכל לקבל את ברכתך ולקחת בך חלק." כל אלה הם נהגים מיושנים מהעבר שאסורים כעת משום שהעידן התחלף. רוח הקודש עובדת בהתאם לעידן ולא רק כאוות נפשה או לפי כללים קבועים. העידן התחלף, ועידן חדש מוכרח להביא עמו עבודה חדשה. כך הדבר בכל שלב עבודה, ולכן עבודתו של אלוהים מעולם לא חזרה על עצמה. בעידן החסד, ישוע עשה חלק גדול מהעבודה הזו, כגון ריפוי מחלות, גירוש שדים, הנחת ידיו על האדם כדי להתפלל למענו והענקת ברכות לאדם. אולם עשיית הדברים האלה בימינו לא תשרת כל מטרה. רוח הקודש עבדה כך באותה עת, מפני שהיה זה עידן החסד והאדם קיבל מידה מספקת של חסד להנאתו. לא היה על האדם לשלם מחיר כלשהו, והוא יכול היה לזכות בחסד כל עוד הייתה לו אמונה. כולם זכו ליחס מלא חסד. כעת העידן התחלף ועבודתו של אלוהים התקדמה הלאה. באמצעות הייסורים והשיפוט שלו, יסולקו מרדנותו של האדם והדברים הטמאים שבתוך האדם. מכיוון שהיה זה שלב הגאולה, היה על אלוהים לעשות עבודה כזו ולהעניק לאדם חסד במידה מספקת להנאתו, כדי שהאדם יוכל להיגאל מחטא, וכדי שיימחלו חטאיו בזכות החסד. השלב הזה נעשה כדי לחשוף את אי-השוויון בין בני האדם באמצעות ייסורים, שיפוט, הכאה במילים וכן הטלת משמעת וגילוי באמצעות מילים, כדי שניתן יהיה להושיע אותם לאחר מכן. זו עבודה מעמיקה יותר מגאולה. בעידן החסד, האדם נהנה ממידה מספקת של חסד וכבר חווה את החסד הזה, ולכן האדם לא ייהנה ממנו עוד. העבודה הזו התיישנה כעת והיא לא תיעשה עוד. כעת האדם זוכה בישועה באמצעות השיפוט של דבר האל. לאחר שהאדם נשפט, מיוסר ומזוכך, טבעו משתנה כתוצאה מכך. האין זה בזכות הדברים שאמרתי? כל שלב בעבודה נעשה בהתאם להתקדמותה של האנושות כולה ובהתאם לעידן. לכל עבודה יש חשיבות משלה. היא נעשית למען הישועה הסופית, כדי שיהיה לאנושות יעד טוב בעתיד, וכדי שבני האדם יחולקו על פי מינם בסופו של דבר.
העבודה באחרית הימים היא אמירת דברים. ניתן להשיג שינויים גדולים באדם בעזרת המילים הללו. השינויים שנגרמו כעת בבני האדם האלו עם קבלת הדברים הללו גדולים הרבה יותר מהשינויים שחלו בבני האדם בעידן החסד עם קבלת האותות והמופתים ההם. זאת מכיוון שבעידן החסד, השדים הסתלקו מהאדם עם הנחת הידיים והתפילה, אך הטבע המושחת שבתוך האדם נותר כשהיה. האדם נרפא מחוליו ונמחל לו על חטאיו, אך העבודה המדויקת של הרחקת הטבע השטני המושחת מתוך האדם, האדם זכה בישועה ונמחל לו על חטאיו רק בזכות אמונתו, אך אופיו החוטא של האדם לא נלקח ממנו ועדיין נותר בו. חטאי האדם זכו למחילה באמצעות אלוהים בהתגלמותו, אך אין פירוש הדבר שהאדם נקי מחטא. ניתן היה למחול לאדם על חטאיו באמצעות קורבן החטאת, אך האדם לא הצליח לפתור את הבעיה כיצד יוכל שלא לחטוא עוד וכיצד ניתן לסלק לחלוטין את אופיו החוטא ולשנות אותו מהיסוד. חטאי האדם זכו למחילה בזכות עבודת הצליבה של אלוהים, אך האדם המשיך לחיות בטבע השטני הישן והמושחת. מכיוון שכך, יש להושיע את האדם לחלוטין מהטבע השטני המושחת, כדי שאופיו החוטא של האדם יסולק לגמרי ולא יתפתח שוב לעולם, מה שיאפשר לטבעו של האדם להשתנות. הדבר דורש מהאדם להבין את נתיב הצמיחה בחיים, את דרך החיים ואת הדרך לשינוי טבעו. כמו כן, הדבר מצריך מהאדם לנהוג בהתאם לנתיב הזה. זאת כדי שטבעו יוכל להשתנות בהדרגה, כדי שהוא יוכל לחיות בזוהרו של האור, וכדי שהוא יוכל לעשות את כל הדברים בהתאם לרצונו של אלוהים, להשליך מעליו את הטבע השטני המושחת ולהשתחרר מהשפעת החושך של השטן, וכך להיחלץ לחלוטין מהחטא. רק אז האדם יזכה לישועה מלאה. כשישוע עשה את עבודתו, הידע של האדם לגביו היה עדיין מעורפל ולא ברור. האדם האמין תמיד שהוא בן דוִד והכריז עליו כנביא גדול והאדון המיטיב שגאל את האדם מחטאיו. היו כאלה שנרפאו על סמך אמונה כשהם רק נגעו בשולי בגדו. העיוורים הצליחו לראות, ואפילו המתים היו יכולים לשוב לחיים. אולם האדם לא יכול היה לגלות את הטבע השטני המושחת המושרש עמוק בתוכו והוא לא ידע איך לסלקו. האדם זכה לחסד רב, כגון שלווה ואושר של הבשר והדם, ברכה לכל המשפחה על סמך אמונתו של אחד מבניה, ריפוי מחלות וכו'. היתר היו מעשיו הטובים של האדם ומראהו ירא השמיים. אם האדם יכול היה לחיות על סמך זאת, הוא נחשב למאמין טוב. רק מאמינים כאלה יכולים היו להיכנס לשמיים לאחר מותם, ופירוש הדבר היא שהם זכו בישועה. אולם במהלך חייהם, הם לא הבינו כלל את דרך החיים. הם רק חטאו ואחר כך התוודו, במעגל תמידי ללא שום נתיב לעבר שינוי טבעם. כזה היה מצבו של האדם בעידן החסד. האם האדם זכה לישועה מלאה? לא! לפיכך, לאחר שהשלב הזה הושלם, נותרה עדיין עבודת השיפוט והייסורים. השלב הזה מטהר את האדם באמצעות דבר האל כדי להעניק לו נתיב לצעוד בו. השלב הזה לא היה נושא פרי ולא היה בעל משמעות אילו המשיך בגירוש שדים, מפני שאופיו החוטא של האדם לא היה מסולק, והאדם היה מסתפק במחילה על חטאים בלבד. באמצעות קורבן החטאת, נמחל לאדם על חטאיו, משום שעבודת הצליבה כבר באה לקצה ואלוהים גבר על השטן. אולם טבעו המושחת של האדם נותר עדיין בתוכו, והאדם יכול עדיין לחטוא ולהתנגד לאלוהים. אלוהים לא זכה באנושות. לכן, בשלב העבודה הזה, אלוהים משתמש בדברו כדי לחשוף את טבעו השטני של האדם ומבקש מהאדם לנהוג בהתאם לנתיב הנכון. השלב הזה משמעותי יותר מן השלב הקודם, והוא אף נושא פירות רבים יותר, משום שכעת דבר האל הוא זה שמקיים את חיי האדם ישירות ומאפשר לטבעו של האדם להתחדש לגמרי. זה שלב של עבודה יסודית יותר. לפיכך, ההתגלמות באחרית הימים השלימה את חשיבות התגלמותו של אלוהים כבשר ודם וסיימה לגמרי את תוכנית הניהול של אלוהים לישועת האדם.
ישועת האדם על ידי אלוהים לא נעשית ישירות באמצעות רוח האל או כרוח האל, מכיוון שהאדם לא יכול לראות את רוח האל, לגעת בה או להתקרב אליה. אילו אלוהים ניסה להושיע את האדם ישירות בצורת הרוח, האדם לא יכול היה לקבל את הישועה שלו. מעבר לכך, לולא אלוהים לבש צורה חיצונית של אדם נברא, בני האדם לא היו מסוגלים לקבל את הישועה הזו. זאת מכיוון שהאדם לא יכול להתקרב לאלוהים בשום אופן, כשם שאף אחד לא יכול להתקרב לענן של יהוה. רק על ידי התגלמות באדם נברא, כלומר הפיכת דברו לבשר ודם שבו הוא מתגלם, אלוהים יכול להחדיר בכל חסידיו את דברו באופן אישי. רק אז האדם יוכל לשמוע את דברו, לראות את דברו ולקבל את דברו בעצמו, ובאמצעות כך לזכות בישועה מלאה. לולא אלוהים התגלם כבשר ודם, שום אדם בשר ודם לא היה זוכה לישועה כה גדולה, ואף אדם לא היה זוכה בישועה. אילו רוח האל עבדה ישירות בקרב בני האדם, האדם היה מוכה או נסחף לגמרי בשבי השטן, מפני שהאדם לא מסוגל להתרועע עם אלוהים. ההתגלמות הראשונה נועדה לגאול את האדם מחטא באמצעות גופו של ישוע, כלומר ההתגלמות הושיעה את האדם מהצלב, אך הטבע השטני המושחת נותר עדיין בתוך האדם. ההתגלמות השנייה לא נועדה עוד לשמש כקורבן חטאת, אלא כדי להושיע לחלוטין את מי שנגאל מחטא. הדבר נעשה כדי שמי שנמחל לו יוכל להיגאל מחטאיו, להיטהר לגמרי ולהשיג שינוי בטבעו, וכך להשתחרר מהשפעת החושך של השטן ולשוב לעמוד בפני כס המלכות של אלוהים. רק כך האדם יכול להתקדש באופן מלא. אלוהים החל בעבודת הישועה בעידן החסד, לאחר שעידן החוק בא אל סופו. רק באחרית הימים, לאחר שאלוהים יטהר את האנושות לגמרי על ידי עשיית עבודת השיפוט והייסורים של האדם על מרדנותו, אלוהים יסיים את עבודת הישועה שלו ויזכה במנוחה. לפיכך, בשלושת שלבי העבודה, אלוהים התגלם כבשר ודם רק פעמיים כדי לבצע בעצמו את עבודתו בקרב בני האדם. הסיבה לכך היא שרק אחד משלושת שלבי העבודה נועד להנחות את האדם בחייו, ואילו השניים האחרים הם עבודת הישועה. רק כשאלוהים יתגלם כבשר ודם הוא יכול לחיות לצד בני האדם, לחוות את סבלות העולם ולחיות כגוף בשר ודם רגיל. רק כך הוא יכול לספק לאדם שנברא על ידו את הדבר המעשי שהוא זקוק לו. האדם זוכה מאלוהים לישועה מלאה בזכות התגלמותו של אלוהים, ולא ישירות כתוצאה מתפילותיו לשמיים. זאת מכיוון שהאדם הוא בשר ודם. האדם לא מסוגל לראות את רוח האל, כל שכן להתקרב אליה. האדם יכול להתרועע רק עם אלוהים בהתגלמותו כבשר ודם. רק דרכו האדם יכול להבין את כל המילים והאמיתות ולזכות בישועה מלאה. די בהתגלמות השנייה כדי להיפטר מחטאי האדם ולטהר את האדם לחלוטין. לפיכך, ההתגלמות השנייה תביא לקצה את עבודתו של אלוהים כבשר ודם ותשלים את חשיבות התגלמותו של אלוהים. לאחר מכן, עבודתו של אלוהים כבשר ודם תגיע לסופה המוחלט. לאחר ההתגלמות השנייה, הוא לא יתגלם עוד כבשר ודם למען עבודתו. זאת משום שכל ניהולו יסתיים. באחרית הימים, התגלמותו תזכה באופן מלא בעמו הנבחר, וכל בני האדם יחולקו באחרית הימים על פי סוגם. הוא לא יעשה עוד את עבודת הישועה ולא ישוב להיות בשר ודם כדי לבצע עבודה כלשהי. בעבודה של אחרית הימים, דבר האל נושא עוצמה רבה יותר מהופעתם של אותות ומופתים, וסמכותו של דבר האל עולה על זו של האותות והמופתים. דבר האל חושף את כל הטבע המושחת שבלב האדם. אתם לא מסוגלים לזהות אותו בכוחות עצמכם. כשהוא ייחשף בפניכם באמצעות דבר האל, תבינו זאת באופן טבעי. לא תוכלו להתכחש אליו, ואתם תשתכנעו לגמרי. האין זו סמכותו של הדבר? זו התוצאה שמשיגה עבודתו הנוכחית של דבר האל. לפיכך, לא ניתן להושיע את האדם לגמרי מחטאיו על ידי ריפוי חולים וגירוש שדים, ולא ניתן להשלים אותו באופן מלא על ידי עשיית אותות ומופתים. הסמכות לרפא חולי ולגרש שדים רק מעניקה לאדם חסד, אך בשרו של האדם עדיין שייך לשטן, והטבע השטני המושחת נותר עדיין בתוך האדם. במילים אחרות, מה שלא טוהר שייך עדיין לחטא ולזוהמה. רק לאחר שהאדם יטוהר באמצעות מילים, הוא יוכל ליפול בנחלתו של אלוהים ולהתקדש. אם לא ייעשה דבר מלבד גירוש שדים בתוך האדם וגאולה של האדם, הוא רק ייחטף מידי השטן ויושב לאלוהים. עם זאת, אלוהים לא טיהר אותו ולא שינה אותו, והוא נותר מושחת. בתוך האדם קיימות עדיין זוהמה, התנגדות ומרדנות. האדם רק שב לאלוהים באמצעות גאולה, אך אין לו ידע לגביו והוא עדיין מתנגד לאלוהים ובוגד בו. לפני שהאדם נגאל, נשתלו בו כבר רבים מהרעלים של השטן. לאחר אלפי שנות השחתה בידי השטן, יש כבר בתוך האדם טבע שמתנגד לאלוהים. לפיכך כשהאדם נגאל, זו רק גאולה, שבה האדם נקנה במחיר גבוה, אך האופי הרעיל שבתוכו לא חוסל. האדם המזוהם כל כך מוכרח לעבור שינוי כדי להיות ראוי לשרת את אלוהים. באמצעות העבודה הזו של משפט וייסורים, האדם יכיר באופן מלא את המהות המזוהמת והמושחתת שבתוכו, ויהיה מסוגל להשתנות לגמרי ולהתנקות. רק כך האדם יוכל להיות ראוי לשוב לעמוד בפני כס מלכותו של אלוהים. כל העבודה שנעשית היום נועדה כדי שהאדם יוכל להתנקות ולהשתנות. באמצעות משפט וייסורים של דבר האל, וכן זיכוך, האדם יכול להשליך מעליו את שחיתותו ולהיטהר. במקום להחשיב את השלב הזה של עבודה לשלב של ישועה, יהיה הולם יותר לומר שזו עבודת טיהור. למען האמת, השלב הזה הוא שלב של כיבוש וכן השלב השני של הישועה. האדם נופל בנחלתו של אלוהים בזכות המשפט והייסורים של דבר האל. באמצעות השימוש בדבר האל כדי לזכך, לשפוט ולגלות דברים, כל הטומאה, התפיסות, המניעים והתקוות האישיות שבלב האדם נחשפים לחלוטין. על אף שהאדם נגאל ועל אף שנמחל לו על חטאיו, הדבר נחשב רק לכך שאלוהים לא זוכר את העבירות שהאדם ביצע ולא מתייחס אליו בהתאם לעבירות אלה. אולם אם האדם חי כבשר ודם ואם הוא לא השתחרר מחטא, הוא יכול רק להמשיך לחטוא ולחשוף עד אין קץ את הטבע השטני המושחת. אלה הם החיים שהאדם חי – מעגל אינסופי של חטא ומחילה. רוב בני האדם חוטאים ביום ואז מתוודים בערב. משום שכך, גם אם קורבן החטאת תקף לנצח למען האדם, הוא לא יוכל להושיע את האדם מחטא. עבודת הישועה הושלמה רק עד מחציתה, מכיוון שעדיין יש לאדם טבע מושחת. לדוגמה, כשבני האדם גילו שהם צאצאי מואב, הם ביטאו דברי תלונה, לא חיפשו חיים עוד, והפכו לפסיביים לחלוטין. האין זו הוכחה לכך שהם עדיין לא מסוגלים להישמע לאלוהים תחת ריבונותו? האין זה בדיוק הטבע השטני המושחת שלהם? כשלא עברתם ייסורים, הרמתם את ידיכם גבוה מעל ידיהם של כל האחרים, אפילו מעל ידו של ישוע. וקראתם בקול רם: "להיות בן אהוב של אלוהים! להיות מקורב של אלוהים! אנחנו מעדיפים למות ולא להישמע לשטן! למרוד בשטן הזקן! למרוד בתנין הגדול האדום כאש! מי ייתן והתנין הגדול האדום כאש ייאבד לגמרי את שלטונו! מי ייתן ואלוהים ישלים אותנו!" הקריאות שלכם היו רמות מאלה של כל האחרים. אך אז הגיעו זמני הייסורים, ושוב התגלה הטבע המושחת של בני האדם. אז, שככו הקריאות שלהם, והם איבדו את הנחישות שלהם. זו השחיתות של האדם. הוא עמוק יותר מחטא, מכיוון שהשטן שתל אותו, ומפני שהוא מושרש עמוק בתוך האדם. לא קל לאדם לפתח מודעות לחטאיו. האדם לא מסוגל לזהות את האופי שמושרש בו עמוקות. רק באמצעות השיפוט של דבר האל, ניתן להשיג תוצאות כאלה. רק כך ניתן לשנות את האדם בהדרגה מהשלב הזה ואילך. האדם צעק כך בעבר משום שהוא לא הבין כלל את הטבע המושחת המקורי שלו. כאלה הם הפגמים שבתוך האדם. לאורך פרק זמן כה ממושך של משפט וייסורים, האדם חי באווירה של מתח. דבר האל הוא זה שהשיג את כל זאת, הלא כן? אתם קראתם בקול רם מאוד גם לפני הניסיון של עושי השירות, הלא כן? היכנסו למלכות! כל מי שמקבל את השם הזה ייכנס למלכות! כולם ייקחו חלק באלוהים! כשהגיע הניסיון של עושי השירות, כבר לא קראתם בקול. בהתחלה, כולם קראו, "אלוהים! יהיה אשר יהיה המקום שבו תשים אותי, אני אשמע להכוונה שלך." לאחר קריאת דברי האל, "מי יהיה פאולוס שלי?" האדם אמר, "אני מוכן!" ואז הוא ראה את הדברים, "ומה באשר לאמונתו של איוב?" לכן הוא אמר, "אני מוכן לאמץ את אמונתו של איוב. אלוהים, אנא בחן אותי!" כשהגיע הניסיון של עושי השירות, הוא התמוטט בן-רגע וכמעט לא יכול היה לשוב אל רגליו. אחרי זה, הפגמים בלבו של האדם פחתו בהדרגה. דבר האל הוא זה שהשיג את זה, הלא כן? על כן, הדברים שחוויתם בהווה הם תוצאות שהושגו באמצעות דבר האל, שהן אפילו אדירות יותר מהתוצאות שהשיגו האותות והמופתים שעשה ישוע. כבוד האל וסמכות האל עצמו שאותם אתם רואים לא ניבטים רק מהצליבה, מריפוי החולים ומגירוש השדים, אלא יותר מזה, משיפוט האל באמצעות דברו. זה מראה לכם שלא רק עשיית אותות, ריפוי חולים וגירוש שדים הם הסמכות והעוצמה של אלוהים, אלא שמשפט באמצעות דבר האל מייצג טוב יותר את סמכות האל ומגלה טוב יותר את כול יכולתו.
כל מה שהאדם השיג כעת – שיעור קומתו של האדם כיום, הידע שלו, אהבתו, נאמנותו, צייתנותו וכן ראייתו – הם תוצאות שהושגו באמצעות המשפט של דבר האל. העובדה שאתם מסוגלים להיות נאמנים ולעמוד על מקומכם עד היום, הושגה באמצעות דבר האל. כעת, האדם מבין שעבודתו של אלוהים בהתגלמותו היא אכן יוצאת מגדר הרגיל. יש דברים רבים שהאדם לא יכול להשיג. אלה הם תעלומות ונפלאות. לפיכך, רבים נשמעים לאלוהים. יש כאלה שמעולם לא נשמעו לשום אדם מאז יום לידתם, אך כשהם רואים את דברי האל היום, הם נשמעים לו באופן מלא מבלי לשים לב שהם עושים זאת, והם לא מעזים להיות ביקורתיים או לומר דבר אחר כלשהו. האדם נכנע בפני דבר האל ומשפט של דבר האל. אילו רוח האל דיברה ישירות אל אדם, כל בני האדם היו נשמעים לקולה ונופלים ארצה ללא דברי התגלות, כפי שפאולוס נפל ארצה בתוך האור בדרך לדמשק. אילו אלוהים המשיך לעבוד כך, האדם לעולם לא יכול היה להכיר את שחיתותו שלו באמצעות המשפט של דבר האל ולהשיג ישועה. רק על ידי התגלמות כבשר ודם, אלוהים יכול למסור את דבריו באופן אישי לאוזני כולם, כדי שכל מי שיש לו אוזניים יוכל לשמוע את דבריו ולקבל את עבודת השיפוט שלו באמצעות דברו. זו התוצאה שרק דברו משיג, ולא הופעת רוח האל שגורמת לאדם להישמע לאלוהים מתוך פחד. רק באמצעות עבודה מעשית ויוצאת דופן כזו, טבעו הישן של האדם, שהיה חבוי עמוק בתוכו במשך שנים רבות, יכול להתגלות במלואו, כדי שהאדם יוכל לזהות ולשנות אותו. זו עבודתו המעשית של אלוהים בהתגלמותו – הוא מדבר ושופט באופן מעשי כדי להשיג את התוצאות של שיפוט האדם באמצעות דבר האל. זו סמכותו של אלוהים בהתגלמותו וזו חשיבות התגלמותו של אלוהים. הדבר נעשה כדי להודיע ברבים על הסמכות של אלוהים בהתגלמותו, על התוצאות שמשיגה העבודה של דבר האל, ועל העובדה שרוח האל התגלמה כבשר ודם. אלוהים מפגין את סמכותו על ידי שיפוט האדם באמצעות דבר האל. על אף שבשרו של אלוהים בהתגלמותו הוא בעל צורה חיצונית של אנושיות רגילה, התוצאות שדבריו משיגים הן אלה שמראות לאדם שהוא מלא סמכות, שהוא אלוהים עצמו ושדבריו הם ביטוי של אלוהים עצמו. כך הוא מראה לכל בני האדם שהוא אלוהים עצמו, אלוהים עצמו שהתגלם כבשר ודם, ושאיש לא יכול לפגוע בו. איש לא יכול להתעלות על שיפוטו באמצעות דבר האל, ואין כוח של חושך שיכול לגבור על סמכותו. האדם נשמע לאלוהים לגמרי משום שאלוהים הוא הדבר שנהיה בשר, סמכותו, ושיפוטו על ידי דבר האל. העבודה שמביאה התגלמותו כבשר ודם היא הסמכות שהוא מחזיק בה. אלוהים התגלם כבשר ודם מפני שגם לבשר ודם יכולה להיות סמכות, והוא מסוגל לבצע עבודה בקרב בני האדם באופן מעשי, גלוי ומוחשי לאדם. עבודה כזו היא מציאותית הרבה יותר מכל עבודה שעושה ישירות רוח האל שכל הסמכות ברשותה, וגם תוצאותיה ניכרות. הסיבה לכך היא שהתגלמותו של אלוהים כבשר ודם יכולה לדבר ולעשות עבודה באופן מעשי. הצורה החיצונית של בשר האל לא מחזיקה בשום סמכות, והאדם יכול לבוא איתה במגע. מהותו של אלוהים נושאת את הסמכות, אך סמכותו לא נראית לעינו של אף אחד. כשאלוהים מדבר ועובד, האדם לא מסוגל לגלות את קיומה של סמכותו. הדבר מועיל עוד יותר לעבודתו של אלוהים בפועל. וכל העבודה הזו יכולה להשיג תוצאות. אומנם אף אדם לא מבין שאלוהים בהתגלמותו מחזיק בסמכות, לא מבין שלא ניתן לפגוע בו ולא רואה את חרון אפו, באמצעות סמכותו וחרון אפו המוסווים של אלוהים בהתגלמותו ודיבורו הפומבי, הוא משיג את התוצאות שלהן הוא מתכוון בדבריו. במילים אחרות, באמצעות נימת קולו, חומרת דיבורו וכל חוכמת דבריו של אלוהים בהתגלמותו, האדם משתכנע לחלוטין. כך האדם נשמע לדבר האל בהתגלמותו שלכאורה אין לו סמכות, וכך מושגת מטרתו להושיע את האדם. זו משמעות נוספת של התגלמותו: לדבר באופן מציאותי יותר ולאפשר למציאות דבריו להשפיע על האדם כדי שהוא יהיה עד לעוצמתו של דבר האל. על כן, אילו העבודה הזו לא הייתה נעשית באמצעות התגלמות, היא לא הייתה משיגה שום תוצאות ולא הייתה יכולה להושיע חוטאים באופן מלא. אם אלוהים לא מתגלם כבשר ודם, הוא נותר רוח האל שלא נראית לעין ולא מוחשית לאדם. האדם הוא ברוא בשר ודם, והאדם ואלוהים שייכים לשני עולמות שונים והם שונים באופיים. רוח האל לא תואמת אדם בשר ודם, ולא ניתן לייסד ביניהם יחסים כלשהם. יתרה מזאת, האדם לא יכול להפוך לרוח. לפיכך, על רוח האל להתגלם כברוא ולעשות את עבודתה המקורית. אלוהים יכול הן להתעלות למקום הגבוה ביותר והן להשפיל את עצמו ולהפוך לאדם נברא, לעשות עבודה ולחיות בקרב בני האדם. לעומת זאת, האדם לא יכול להתעלות למקום הגבוה ביותר ולהפוך לרוח, לא כל שכן לרדת למקום הנמוך ביותר. לפיכך, על אלוהים להתגלם כבשר ודם כדי לבצע את עבודתו. בדומה להתגלמות הראשונה, רק אלוהים בהתגלמותו כבשר ודם יכול לגאול את האדם באמצעות צליבתו, ואילו רוח האל לא הייתה להיצלב כקורבן חטאת למען האדם. אלוהים יכול להתגלם ישירות כבשר ודם כדי לשמש כקורבן חטאת למען האדם, אך האדם לא יכול לעלות ישירות השמיימה כדי לקחת את קורבן החטאת שאלוהים הכין עבורו. מכיוון שכך, על אלוהים לעבור הלוך ושוב בין השמיים והארץ, ולא לאפשר לאדם לעלות השמיימה כדי לקחת את הישועה הזו. זאת מכיוון שהאדם נפל ומפני שהוא לא יכול לעלות השמיימה, לא כל שכן לקבל את קורבן החטאת. לפיכך, היה צורך שישוע יבוא אל קרב בני האדם ויעשה באופן אישי את העבודה שהאדם פשוט לא יכול היה לבצע. בכל פעם שאלוהים התגלם כבשר ודם, היה הכרח מוחלט לעשות זאת. אילו רוח האל הייתה יכלה לבצע את אחד מהשלבים ישירות, אלוהים לא היה סובל את ההשפלות שטמונות בהתגלמות.
באמצעות דבר האל, האדם מבין תעלומות רבות ואת עבודתו של אלוהים לאורך הדורות הקודמים. באמצעות דבר האל, רוח הקודש הופכת את האדם לנאור. באמצעות דבר האל, האדם מבין תעלומות שמעולם לא נחשפו בעבר לדורות הקודמים, וכן את עבודתם של נביאים ושליחים מימים עברו ואת העקרונות שהם עבדו על פיהם. באמצעות דבר האל, האדם מכיר גם את טבעו של אלוהים עצמו וכן את מרדנותו והתנגדותו של האדם, והוא מכיר את מהותו שלו עצמו. באמצעות שלבי העבודה האלה וכל הדברים שנאמרים, האדם מכיר את עבודתה של רוח האל, את עבודתו של אלוהים בהתגלמותו כבשר ודם, ויתרה מכך, את כל טבעו. גם הידע שלכם על עבודת הניהול של אלוהים במהלך ששת אלפים שנים נרכש באמצעות דבר האל. הידע שלכם על תפיסותיכם הקודמות והצלחתכם לוותר עליהן הושגו גם הם באמצעות דבר האל, הלא כן? בשלב הקודם, ישוע עשה אותות ומופתים, אך לא כך הוא הדבר בשלב הזה. הבנתכם בנוגע לסיבה לכך שאלוהים לא עושה זאת כיום הושגה אף היא בזכות דבר האל, הלא כן? לפיכך, הדברים שנאמרים בשלב הזה עולים על העבודה שעשו השליחים והנביאים מהדורות הקודמים. אפילו נבואותיהם של הנביאים לא היו יכולות להשיג תוצאות כאלה. הנביאים דיברו על נבואות בלבד, על מה שיקרה בעתיד, אך לא על העבודה שאלוהים עתיד היה לעשות באותה עת. הם לא דיברו כדי להנחות את האדם בחייו, להעניק לו אמיתות או לחשוף בפניו תעלומות, לא כל שכן כדי להעניק חיים. יש נבואה ואמת בדברים שנאמרים בשלב הזה, אך הם משמשים בעיקר כדי להעניק לאדם חיים. דברי ההווה לא דומים לנבואות הנביאים. זה שלב של עבודה שלא נועד לנבואות אלא לחיי האדם, לשינוי טבע חייו של האדם. השלב הראשון היה עבודתו של יהוה לסלילת דרך שבה האדם יוכל אדם לעבוד את אלוהים על פני האדמה. הייתה זו עבודת ההתחלה שנועדה למצוא את מקור העבודה על פני האדמה. באותה עת, יהוה לימד את בני ישראל לשמור את השבת, לכבד את הוריהם ולחיות בשלום איש עם רעהו. מכיוון שבני האדם באותה תקופה לא הבינו מה מהווה אדם, ומכיוון שהם לא ידעו איך לחיות על פני האדמה, אלוהים היה צריך להנחות את בני האדם בחייהם בשלב העבודה הראשון. הדברים שיהוה אמר להם לא היו ידועים לאנושות קודם לכן ולא היו ברשותה. באותה עת, קמו נביאים רבים כדי לדבר על נבואות, והכל נעשה בהנהגתו של יהוה. זה היה רק חלק מהעבודה. בשלב הראשון, אלוהים לא התגלם כבשר ודם, ולכן הוא דיבר אל כל השבטים והאומות דרך הנביאים. כשישוע עשה את עבודתו בזמנו, הוא לא דיבר הרבה כמו היום. העבודה הזו של דבר האל באחרית הימים לא נעשתה מעולם בעידנים ובדורות הקודמים. על אף שישעיהו, דניאל ויוחנן ניבאו נבואות רבות, הנבואות האלה היו שונות לחלוטין מהדברים שנאמרים כעת. הם דיברו על נבואות בלבד, אך הדברים שנאמרים כעת הם לא נבואות בלבד. אילו הפכתי לנבואות את כל הדברים שאני מדבר עליהם כעת, האם הייתם מצליחים להבין? אילו דיברתי על ענייני העתיד, על דברים שיתקיימו לאחר לכתי, כיצד הייתם יכולים להבין? עבודתו של דבר האל מעולם לא נעשתה בתקופתו של ישוע או בעידן החוק. אולי יהיו כאלה שיאמרו, "גם יהוה אמר דברים בתקופת עבודתו, הלא כן? בנוסף לריפוי מחלות, גירוש שדים ועשיית אותות ומופתים, גם ישוע אמר דברים בזמנו, הלא כן?" יש הבדל באופן שבו הדברים נאמרים. מה הייתה מהות הדברים שיהוה אמר? הוא רק הנחה את האדם בחייו על פני האדמה, מה שלא היה כרוך בעניינים רוחניים בחיים. מדוע נאמר שדברי יהוה הוכרזו בכל מקום? המלה "הוכרזו" מתייחסת למתן הסברים ברורים והוראות ישירות. הוא לא העניק לאדם חיים, אלא רק ליווה אותו ולימד אותו לירוא אותו. לא היו מְשָׁלִים. עבודתו של יהוה בישראל לא נועדה כדי לטפל באדם, להטיל עליו משמעת או לשפוט אותו ולהמיט עליו ייסורים, אלא כדי להנחות אותו. יהוה ביקש ממשה לומר לעמו לאסוף מן במדבר. מדי בוקר לפני הזריחה, היה עליהם לאסוף מן בכמות מספקת רק למאכל באותו יום. לא ניתן היה לשמור את המן ליום המחרת, מכיוון שאז הוא היה מתעפש. הוא לא לימד את האדם ולא חשף את אופיו, והוא לא חשף את הדעות והמחשבות של האדם. הוא לא שינה את האדם, אלא הנחה אותו בחייו. באותה עת, האדם דמה לילד. האדם לא הבין דבר, והוא יכול היה רק לבצע תנועות מכניות בסיסיות. לפיכך, יהוה רק חוקק חוקים כדי להנחות את בני האדם. אם אתם רוצים להפיץ את הבשורה כדי שכל מי שמחפש בלב נאמן יוכל לרכוש ידע על העבודה שנעשית כיום ולהשתכנע לגמרי, עליכם להבין את סוד העניין, את מהותה וחשיבותה של העבודה שנעשית בכל שלב. כשבני האדם האלה ישמעו את השיתוף שלכם, הם יוכלו להבין את עבודתו של יהוה ואת עבודתו של ישוע, ויתרה מכך, את כל העבודה שנעשית היום, ואת הקשר וההבדלים בין שלושת שלבי העבודה. זאת על מנת שלאחר שהם יאזינו, הם יבינו שאף אחד משלושת השלבים לא מפריע לאחרים. אדרבא, אותה רוח אל עשתה את כולם. על אף שהיא ביצעה עבודה שונה בעידנים השונים ואמרה דברים שלא היו דומים אלה לאלה, העקרונות שעל פיהם היא עבדה היו זהים. אלה הם החזונות הגדולים ביותר שעל כל בני האדם להבין.
מתוך 'הדבר מופיע בבשר'
עוד ישוע המשיח
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה